Tramwaj ma kursować trzy razy dziennie. Rejsy będą się odbywały nieprzerwanie od wiosny do końca września. Za bilet normalny zapłacimy 10 zł, a za ulgowy 5 zł. Będzie je można kupić bezpośrednio przed rejsem na pokładzie statku. Tramwaje obu linii mogą przewozić 40 osób. Przewidziane jest również miejsce na pięć rowerów (opłata za rower: 5 zł). Większość przystanków została zbudowana na pontonach o wyporności 40 ton i dużej wytrzymałości. Są one zaprojektowane do cumowania cięższych jednostek. Nabrzeże z przystankiem połączy trap. Będą też stojak ze sprzętem ratowniczym (koło ratunkowe i bosak), ławka dla oczekujących, tablica informacyjna, kosze na śmieci i oświetlenie. Projekt ma niebagatelne znaczenie dla żeglarzy. W ramach inwestycji powstają bowiem trzy nowe przystanie. W każdej przewidziano budynek administracyjny z bosmanatem. Do dyspozycji będziemy mieć aneks kuchenny, sanitariaty, pralnię, pomieszczenia techniczne i warsztat. W każdej z przystani będzie można wodować jacht ze slipu. W pobliżu portu znajdziemy parkingi i tablice informujące o tym, co warto zwiedzić w okolicy. Przy ulicy Tamka, na górnym piętrze budynku administracyjnego, znajdą się cztery pokoje noclegowe z łazienkami. W porcie będzie 17 miejsc cumowniczych. Przystań przy Siennej Grobli pomieści 15 łódek, a port przy przystanku Żabi Kruk – 20. W portach będziemy mogli podłączyć jacht do prądu i uzupełnić zbiorniki wodne. Ponadto w przystani Żabi Kruk powstaną dwa hangary do przechowywania i naprawy kajaków. Podobnie jak przy Tamce, w budynku administracyjnym będzie tu kilka pokoi do wynajęcia. > Gdańsk prawie jak Amsterdam < Tekst: Magazyn Wiatr |
wydarzenia >